W jakim stopniu poniższe zdania opisują ciebie? Przyznaj im ocenę od 1 do 5. 1- nigdy tego nie robię, 5-zawsze to robię –
1 nigdy
2
3
4
5 zawsze
Kiedy pojawia się niezrozumiałe słowo/wyrażenie, bez pomocy nauczyciela staram się je zrozumieć, np. wnioskuję z kontekstu czy korzystam ze słownika.
Szukam w słowniku innego znaczenia słów poznanych na lekcji czy innego kontekstu ich użycia.
Wyszukuję w słowniku, magazynach, Internecie itp. dodatkowe wyrazy/ zwroty, które chciał(a)bym zapamiętać.
Oglądam telewizję, filmy, czytam w języku angielskim interesujące mnie strony internetowe i gazety
Sam planuję, czego chcę się nauczyć, w jakim okresie czasu oraz sprawdzam, jak dobrze opanowałem/am nową wiedzę, umiejętności.
Oceniam swoje postępy, porównując ostatnio wykonane zadanie (np. wypracowanie) z wcześniejszymi zadaniami tego typu
Na zadanie domowe spośród ćwiczeń wskazanych przez nauczyciela mogę wybrać te ćwiczenia (lub zestawy), które wydają mi się bardziej interesujące i przydatne.
Nauczyciel skłania mnie do wypróbowywania różnych sposobów uczenia się (np. kojarzenia nowych elementów z wiadomościami wcześniej poznanymi) i wybierania tych najkorzystniejszych.
Nauczyciel pomaga uczniom, obawiającym się porażki czy krytyki ze strony innych osób, uwierzyć we własne możliwości.
Nauczyciel zachęca mnie, żebym sam poprawiał swoje błędy językowe
Nauczyciel zachęca do bycia twórczym podczas np. tworzenia dialogów czy pisania wypracowań.